Eredményesen zárta a turisztikai szezont Nyíregyháza

Dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza MJV polgármestere mai sajtótájékoztatóján értékelte az idei turisztikai szezon eredményeit. Elmondta, hogy igen eredményes volt a szezon, hiszen Nyíregyháza egyre vonzóbb turisztikai célpont mind a belföldi, mind a külföldi turisták körében.

 

 
Akik az idei nyáron utolsó pillanatban döntöttek Nyíregyházi nyaralásukat illetően nem minden esetben találtak már szállást Nyíregyházán és Sóstógyógyfürdőn. A hivatalos KSH által kiadott statisztikai adatok még nem állnak rendelkezésre, de a Polgármesteri Hivatal adóosztályának nyilvántartása szerint 2012. augusztus 31-ig 69.044 a bevallott összes vendégéjszakák száma a településen, amely 13%-kal meghaladja az előző évi időarányos értéket.
 
A befolyt idegenforgalmi adóbevétel 17,7 %-kal, azaz 2.743 ezer Ft-tal nőtt, így 2012.augusztus végéig 18. 233 ezer Ft adóbevétele keletkezett Nyíregyházának az itt megszállt turistáknak köszönhetően.
 
A kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő vendégek 72 %-át a belföldiek, 28 %-át a külföldiek adják, akik elsősorban Romániából, Ukrajnából, Németországból, Szlovákiából és Lengyelországból érkeznek hozzánk.
 
 
Az eredmények eléréséhez hozzájárult egy összehangolt marketingterv megvalósítása, melynek kapcsán Kassától Veszprémig, Miskolcon, Budapesten át Ungvárig megjelent Nyíregyháza az utazás kiállításokon és vásárokon - tájékoztatta a sajtó munkatársait Furkóné Szabó Marianna, a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője és Mogyorós Judit, a Nyírség Turizmusáért Egyesület elnöke.
 
 
- Nagyon hatékonynak bizonyult az intenzív TV és óriásplakát kampány. A TDM meghívására belföldi és külföldi újságírók, média képviselők és touroperátorok érkeztek a térségbe, Csehországból, Lengyelországból, Romániából vagy az első londoni repülő járat leszállása kapcsán Angliából. Az egyik legsikeresebb a lengyel testvérvárosunkba Rzeszowba szervezett study tour volt, hiszen ennek kapcsán 19 lengyel médiaképviselő és touroperátor tekintette meg személyesen kínálatunkat.
Belföldi és külföldi TV stábok is forgattak Nyíregyházán. A tanulmányutak nyomán számos interjú, cikk jelent meg a legkülönbözőbb újságokban és honlapokon, illetve riportok hangzottak el rádióadásokban és TV műsorokban. 
 
 
Kitelepültünk nagy tömegeket vonzó rendezvényekre és eredményesen működött Sóstógyógyfürdőn a Tourinform iroda is. Az információs pontot összesen 1592 vendég kereste fel, akiknek túlnyomó része belföldi vendég volt, őket követik a lengyel, a szlovák, az angol és egyéb nemzetiségű látogatók. Számos kiadvány megújult a szezonra, pl. A Nyíregyháza A-Z-ig, illetve elkészült a Varázslatos Nyírség kiadvány a magyar mellett angol, lengyel, szlovák, román és ukrán nyelven. A vendégtájékoztatást javítása érdekében touch-info pultot és kültéri turisztikai információs terminált helyeztünk ki a belvárosba és Sóstógyógyfürdőre –tájékoztatott Furkóné Szabó Marianna, ügyvezető, TDM manager.
 
 
Dr. Kovács Ferenc kiemelte, hogy az összehangolt marketing munka gyümölcse a vendégéjszakák számának növekedése mellett, elismerésekben is megnyilvánult. „Az év TDM szervezete” elismerést az országban első alkalommal a Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. nyerte el, amivel a szervezet egymillió Ft díjazásban részesült. Jövőre pedig a HUNGEXPO döntése alapján a „Budapesti Utazás 2013 Kiállítás” belföldi díszvendége Nyíregyháza lesz.