Fűnyíróból hibrid hajtás? Lehetséges! Önjáró gokart épül Nyíregyházán

Fűnyíróból hibrid hajtás? Lehetséges! Önjáró gokart épül Nyíregyházán „Annyit érsz, amennyit használsz” – vallják azok nyíregyházi főiskolások, akik fúróból önindítót, fűnyíróból hibridhajtást építenek azon a konstrukciós versenyen, ahol egy önjáró gokart megépítése a cél. 

A Bosch mérnökei szerint alig 15 év, és nem lesz szükség sofőrökre, jogosítványra, mert járműveink teljesen automatizáltak lesznek. Ilyen önjáró jármű – egy önjáró gokart – fejlesztése a cél, azon a tavaly indult és 3 éves versenysorozaton, amelynek második szezon-versenyét április 18-án rendezik a Budapest Papp László Sportarénában. A versenyben magyar mérnökhallgatókból verbuválódott 10 gokart építő csapat vesz részt. Hamarosan kiderül, hogy melyik csapatban nagyobb az innovációs faktor, kinek megy jobban a csapatmunka és ki bírja tovább a hónapokig tartó felkészülést és az ezzel járó álmatlan éjszakákat.

 

Méltán váltak híressé a Bosch motivációs és konstrukciós versenyei, hiszen évről-évre izgalmas kihívásokat kínálnak a hallgatóknak és emellett bemutatják a mérnöki szakma gyakorlatorientált képzési módját. 
 
Önjáró gokart épül Nyíregyházán
 
Széchenyi mondása mögé állt a nyíregyházi FORZA NYF KART önjáró gokart építő csapat: „Minden ember annyit ér, amennyit használ.” Kovács Péter, a nyíregyházi seniorok kapitánya szerint élvezik a szerteágazó feladatokat, örülnek, hogy kész vannak a mechanikával, a programozással, már csak a legnagyobb kihívás van hátra: mindezeknek a működőképes összehangolása. A 2014-ben már versenyző senior csapat ezúttal egy önindítót és két, az akkumulátoros fűnyíróban használt motort kapott a Boschtól.
Ezeket és a gokart gyári benzinmotorját felhasználva kell egy hibrid hajtást megvalósítaniuk. Egy akkumulátoros fúrógép is a csomag része volt, ebből pedig olyan önindítót kell tervezni és építeni, ami alkalmas a gokart benzinmotorjának indításához. Ezenkívül radarral és kamerával kell ellátni a gokartot, ezek segítségével megvalósítva a sávtartás, az adaptív sebességtartó automatika és a vészfékezés funkciókat. A tavalyi verseny számukra nem zárult győzelemmel, viszont idén sokkal több tapasztalattal hajthatnak a dobogóra. 
 
Könnyen előfordulhat, hogy 2016-ban, a konstruktőri versenysorozat végén épp a FORZA NYF KART csapata lesz az, amelyik elsőként célba juttatja a teljesen automata autót. 
Április 18-án mindenkit szeretetettel várnak a budapesti Papp László Sportarénába, és szívesen engednek majd betekintést a műhelytitkokba.