Mik a Google Ads kulcsszavak?

Mik a Google Ads kulcsszavak? A Google Ads kulcsszótervező korábban Adwords névre hallgatott. Ezzel az eszközzel is az a cél, hogy meghatározzátok a vállalkozásotok kulcsszavait, amire építhetitek a vizuális reklámokat. De milyen a jó kulcsszó? Fizetni kell-e érte, vagy van-e más megoldás is?

 

 

Érdemes tudni, hogy a Google Ads kampánynál nem mindig a drága kulcsszavak lesznek a leghatékonyabbak. Szakemberek azt állítják, hogy sokkal jobban járunk, ha az egyszerű és egyértelmű kulcsszavak helyett, amik rengeteg plusz költségbe kerülnek, inkább ún. long tail kulcsszavakat használunk.

 

Mik a long tail kulcsszavak?

 

A SEO marketing stratégiában használt long tail kifejezés olyan kulcsszavakat foglal magában, melyekre kevés találat érkezik, viszont olyan sok van belőle, hogy nagyon nagy forgalmat tudnak generálni. Optimalizálni hogy kell rájuk? A long tail kifejezés nem hosszú (4-6 szavas) kulcsszavakat jelent. Gyakran a SEO szakemberek is félreértik a fogalmat, nem megfelelően használják a kifejezést.

Mik a Google Ads kulcsszavak?

A népszerű, egyszerű kulcsszavakra a vevők nagy százaléka keres rá, ezért költségesek lehetnek, nagy rájuk a verseny. A long tail kulcsszavak viszont specifikusabban írják körül a témát, terméket vagy szolgáltatást, ezért kevesebb ember keres rájuk, de még így is jelentős ezen emberek száma, érdemes építeni rájuk. Miért? Mert kisebb a verseny a vetélytársakkal, és a célcsoport is specifikusabb lesz. A long tail-be kerülő keresőszavak minimum 3 szóból állnak. Előfordulhat persze az is, hogy rövid kifejezések is lehetnek long tail-ek, tipikusan ilyenek néhány márkának a nevei.

 

Példaként tegyük fel, hogy plüss nyuszikkal foglalkozó cégünk van. A Google Ads hirdetéseket ne a plüss nyuszi keresési kifejezésre használjuk, hanem keressünk long tail kulcsszavakat, amiből állítsunk össze portfóliót. Olyan kifejezésekre érdemes inkább ráállni, mint pl.: valentin napi plüss nyuszi vagy antiallergén plüss nyuszi. A sok egyedi kifejezéssel nagyobb lesz a kereső tömegek száma, mintha csak a sima plüss nyuszira keresnének rá.

 

Hogyan alakítsuk ki a kulcsszó stratégiát?

 

A jó stratégiának az a titka, hogy a drágább kulcsszavakat ötvözzük a long tail kulcsszavakkal. Így jó nagy lesz az a tömeg, akit elérhetünk. Egy részét olcsóbban, más részét fizetősen, de jól célzottan állíthatjuk fel üzletünk SEO marketingjét.

 

Amit semmiképp ne felejtsünk el az az, hogy folyamatosan teszteljük a kulcsszavakat, a kulcsszó-portfóliót. A kilistázott népszerű kulcsszavakat (fizetős), és a long tail kulcsszavak egyes tagjait tesztelésnek vessük alá. Néhány hónap elteltével ki fog derülni a tesztelések során, hogy a magasabb versenyszintű kulcsszavakból melyek leszek azok, amik működnek, így azokra lehet tovább építeni a long tail stratégiát.