Interjú Gárdos Péterrel, a Dogmopolite ügyvezetőjével
- Hogyan jött a vállalkozásának ötlete?
- Nos, egészen őszintén ez egy könyvbe illő példa – és ezt szó szerint értem. Egyik este 3 évvel ezelőtt levettem spanyol nyelvkönyvemet a polcról, benne egy cikkel egy katalán srácról, aki egy kis mellékkeresetért kutyasétáltatásba vágott. Leültem a számítógép elé és megnéztem, Magyarországon mi a kínálat ezen a területen és észrevettem, hogy nem sok; úgy gondoltam, hogy ezt a lehetőséget ki kell használni.
- Igen. Valójában sok mindenre nem volt szükség, egy tetszetős honlapra, hirdetésekre, és körülbelül ennyi is volt. A nehezebb rész a megfelelő, megbízható kollégák felkutatása és felkészítése volt.
- Állítólag minden az embereken múlik...
- Pontosan, és ez még inkább így van a szolgáltatói iparágban, ahol a termék maga az ember. Szerencsém is volt, mert már kapcsolatban álltam kipróbált, rátermett kollégákkal, de a fő munkatársamat nagymamám révén ismertem meg – Róbert sok éve már az ő kutyáját sétáltatta – egy igazi profi. A mai napig egyik legfontosabb munkatársunk.
- Külföldön láthatunk komplex szolgáltatásokat nyújtó kutyás cégeket. Magyarországon sokkal kevesebbet, talán Önök az elsők. Meséljen erről!
- Valóban igaza van, igazán összetett szolgáltatást nyújtó kutyás cégek közül az országban mi vagyunk az elsők. A legjobb ilyen példák az USA-ban találhatók. Lépésről lépésre haladtunk, először csak sétáltattunk. Majd ezt követően egy nagyon érdekes igényt láttunk kialakulóban: aktív napközi, amit a mai napig nyújtunk. Ez a szolgáltatás abból áll, hogy kollégáink furgonnal ellátogatnak az ügyfélhez, felveszik a kutyust, az egész napot erdőben mozogva, tanulva, szocializálva töltik, majd a kutyusokat jól kifáradva, elégedetten és boldogan viszik vissza a gazdiknak.
- Mi következett ezután?
- Idővel egyre több hívást kaptunk panzióztatással kapcsolatban – ez már egy kicsit nehezebb kérdéskör. Keresgéltünk kitartóan, majd a 2. kerületben megtaláltuk a számunkra megfelelő létesítményt mintegy 130 négyzetméteren, ami akkoriban elégnek tűnt. Lépésenként megvásároltuk a felszerelést, a kutyák pedig csak jöttek és jöttek. Karácsonykor 22 kutyánk volt és hamarosan kiderült, hogy nagyobb helyre kell költöznünk.
- Igen, de álljunk meg egy pillanatra! A Dogmopolite üzemelteti a város egyik legszebb kutyakozmetikai szalonját is!
- A panzió bővítésének előkészítése során ez volt a következő logikus lépés. Ügyfeleink egyre többször szerették volna nálunk kozmetikázni kutyusaikat, az otthon végzett kozmetikázás pedig nem volt opció. Több hónapot töltöttünk a legmegfelelőbb hely felkutatásával, végül a 6. kerületben hoztuk létre Magyarország egyik legprofibb kutyakozmetikai szalonját külön recepciós, nyíró, fürdető és szárító területtel.
- Ugyanakkor itt is meg kellett találni a legmegfelelőbb munkatársakat… Ezt hogy sikerült?
- Ajánlás alapján szereztünk tudomást a város egyik legjobb kutyakozmetikusáról, aki éppen váltani szeretett volna. Ő ajánlott egy másik kollégát is, aki szintén a legjobbak közé sorolható. Egymás után nyerik meg ügyfeleink a magyar, európai és világbajnokságokat. Ismét kiderült: minden az embereinken múlik, mindent nekik köszönhetünk.
- Akkor most térjünk vissza a mind idáig legnagyobb beruházásukra.
- Tehát ahogyan azt korábban említettem, panzióztatási kapacitásunkat növelni kellett, ugyanakkor megismertem a versenytársakat és tudtam, hogy komolyabbat, szebbet, profibbat kell csinálni. Négy hónap után megtaláltuk a megfelelő ingatlant a X. kerületben. 350 négyzetméteres, fedett panzió külön beltéri játszótérrel, alvórészlegekkel, valamint 120 négyzetméter lakrésszel a 0-24 órában ott tartózkodó munkatársaknak. Kutyalétszámtól függően akár 6-7 kolléga is dolgozik a központban – ezzel, sokoldalúságát, lehetőségeit, fedett területét tekintve, ez lett a város legkorszerűbb és legnagyobb fedett kutyapanziója, amely 4 állandó munkahelyet teremtett, de ennél több embernek biztosít munkalehetőséget.
- Ezek szerint a Dogmopolite lefedi a sétáltatást, aktív napközit, panziót és kozmetikát. Mit nyújtanak még?
- Kutyakiképzést. Számtalan ügyfél érdeklődik nálunk, hogy vajon miért nem viselkedik úgy a kutyája, ahogyan ő azt elvárja, és ennek kijavításához megbízható, profi megoldást keresnek. Mi pedig, néhány nagyon extrém esetet leszámítva, mindig megoldjuk a problémát.
- Melyek a legérdekesebb napok?
- Nagyon sok ügyfelünk külföldi, diplomata, akik tartósan vagy átmenetileg élnek Magyarországon. Ez mindig kihívás, mert kutyájuk más nyelven „beszélnek”, és sokszor az elvárások is igencsak eltérőek – ezeknek minden esetben próbálunk maximálisan megfelelni. Néha több hónapig tartózkodnak nálunk kutyusok. Sokszor karanténként, azaz köztes állomásként funkcionálunk pl. egy harmadik világbeli ország és egy fejlett ország között. Ilyenkor a kutyáknak sokszor több hónapot kell pl. Magyarországon eltölteniük, mert a célország szabályozási ezt követelik meg. Minél bonyolultabb a feladat, annál jobban szeretjük.
- Mik a jövőbeli terveik?
- Nem ülhetünk tétlenül. Ha ezt a létesítményt sikerül teljesen és tartósan feltöltenünk, akkor a budai oldalon is tervezzük egy panzió létrehozását. Ugyanez vonatkozik kutyakozmetikai szalonunkra. Ami a sétáltatást és az aktív napközit illeti, reményeink szerint egyre több kutyatulajdonos jön rá ezen szolgáltatások szükségességére, így egyre több fiatal és kompetens embernek tudunk megélhetést biztosítani.
A cégről:
Telefon: 06-1-246-23-06, 06-20-477-56-00