Hasznos tippek defektes gumi otthoni cseréjéhez

Hasznos tippek defektes gumi otthoni cseréjéhez Túlzás nélkül állítható talán, hogy nincs olyan kerékpáros, aki ne szembesült volna már egyszer a defektes gumi problémájával, hiszen ez a leggyakoribb és legbosszantóbb eset, amivel szembesülhet egy bringás.

 

 

A defekt persze nem válogat, soha nem egy kerékpár szerviz közvetlen közelében ér minket a baj. Sokan nem is gondolkodnak abban, hogy hozzáfogjanak és házilag kezeljék a problémát, hanem inkább nekiállnak megkeresni a legközelebbi szervizt, és eltolják oda a bringát. Pedig egy kis felkészülés után szinte bárki könnyen, mindössze pár perc alatt megoldhatja otthon is ezt a problémát, és kicserélheti a kilyukadt belsőt. Főleg a sokadik eset után már nem is kérdés, hiszen időt és pénzt is spórolhatsz azzal, ha te fogsz neki a gumicserének.

 

A MaxBike alábbi összeállítása most azoknak nyújt segítséget, akik úgy határoztak, hogy megpróbálkoznak házilag orvosolni a defektet, és bizony saját maguk szeretnék kicserélni a belsőt.

 

Előkészületek

 

Hasznos tippek defektes gumi otthoni cseréjéhezA szereléshez mindenféleképpen szükséged lesz néhány szerszámra. Ezeket tanácsos, ha alapvetően magaddal viszed a bringázásra is, hiszen a defekt nem feltétlenül fogja megvárni, hogy hazaérj. Ha viszont mindig van nálad néhány alapszerszám, akkor egyéb, apró szerelnivaló sem tud majd zavarba hozni.

 

Az alábbi legfontosabb szerszámok és alkatrészek szükségesek a szereléshez: csavarkulcs, pumpa, gumileszedő, foltkészlet, valamint természetesen tartalék belső gumi, hiszen anélkül nincs mit szerelni.

 

Hogyan cseréld le a belsőt?

 

Érdemes a kerékpárt fejjel lefelé fordítani, ez ugyanis nagymértékben megkönnyíti a hozzáférhetőséget. Ezután ki kell akasztani a V-féket, majd kivenni a problémás kereket. Ha a hátsó kereket szereled, figyelj a hátsó váltó épségére. Amire még ajánlott odafigyelned, hogy tárcsafék esetén a féket ne húzd be addig, amíg az új kerék a helyére nem került.

 

Ezután a gumileszedővel a külsőt le kell választani a felniről, mégpedig úgy, hogy a felni mentén feszíted külső irányba. A belsőt érdemes inkább lecserélni, mint a foltozással küzdeni, az általában úgyis csak egy ideig tart, nem igazán hosszú távú, végső megoldás. A külső gumit mindig fontos ellenőrizni, mielőtt visszateszed, nehogy egy tüske vagy bármi egyéb legyen benne, ami az új belsőt ugyanúgy hamarosan tönkreteszi.

 

Az új belsőt enyhén felfújt állapotban helyezd rá a felnire úgy, hogy a külsőt már félig visszatetted rá. A szelepre ügyelve igazítsd el a felnin, majd a külsővel együtt nyomd rá a felnire. Ezt követően jöhet a végső fújás, a jelzett BAR nyomásig. Ezután már csak vissza kell helyezni a kereket a bringára, ügyelve arra, hogy ugyanabba a pozícióba rögzítsd. A művelet utolsó lépéseként pedig a fékek visszaakasztása következik.

 

Valójában nem egy ördöngösség, a megfelelő szerszámokkal és a fenti útmutató segítségével bárki könnyedén otthon is tudja orvosolni a defektes gumit.