Hatékony online marketing kampányok a Google Ads és a Facebook hirdetések segítségével

Manapság csak úgy érhetünk el kézzel fogható sikereket az online marketing területén, ha alkalmazunk PPC kampányokat is. Az online marketing és értékesítés alapvető eszköze egy-egy ilyen kampány, így nem árt tisztában lennünk az alkalmazási trükkjeikkel. A következő pár sorban megismerkedhetsz a PPC fogalmával, illetve az alapvető magyar PPC hirdetési felületekkel.

 

 

Mi is az a PPC?

A PPC jelentése nem más, mint a Pay Per Click, ami magyarra fordítva a Fizetés Per Kattintás kifejezéssel azonosítható. Tehát gyakorlatilag ez egy kattintásalapú hirdetési rendszer, amelyben a hirdető csak akkor fizet, ha valaki rákattintott a hirdetésére.

A PPC kampány azt jelenti, hogy ilyenkor több hirdetést indítunk el, amelyek megjelenésére, szövegezésére, időzítésére külön stratégiát dolgozunk ki. Ilyen kampányokat futtathatunk a Google vagy a Facebook rendszerében is.

Melyek a Facebook és Google Ads kampányok előnyei?

A legnagyobb előnyük talán az, hogy mérhetőek, így gyakorlatilag minden egyes forint esetében ellenőrizhető, hogy megtérült-e. Ennek köszönhetően jelentős összegeket spórolhatunk meg más egyéb kampányokra.

Hatalmas előnyük még a pontos célzás. Facebookon akár a nem, érdeklődési kör vagy kor alapján is célozhatunk, míg a Google Ads hirdetéseket konkrét kulcsszavakra építhetjük fel.

Hatékony PPC hirdetési felületek

Valójában az online marketing egy sokkal hosszabb folyamattal lehet csak sikeres, a hirdetések önmagukban ugyanis sokszor kevésnek bizonyulnak. Az Adnet Media marketingvezérelt weboldalak tervezésével segít elindulni neked az úton. Az oldalnak kellően tájékoztatnia kell a látogatót, akit a kesőbbiekben ide terelünk.

A weboldal mellett szükség lesz egy jól felépített online marketing kampányra, amihez a célcsoport, üzenet ismerete szükséges. Ezek után már elindíthatjuk PPC hirdetéseinket a Google Ads vagy a Facebook felületén. Ezekre rákattintva a vevő át is kerül a landing page-re, ahol akár már vásárolhat is.

 

PPC kampányok a Google Ads segítségével

A Google Ads rendszerében például meghatározott kulcsszavak alapján kezelhetünk PPC hirdetéseket. Ha valaki beírja az általunk megadott kulcsszót a Google keresőjébe, akkor erre megjelenik a hirdetésünk. A megjelenést követően még nem, de ha már rákattint valaki a hirdetésre, akkor meg kell fizetnünk az ún. egyszeri kattintási költséget, ezt más néven CPC-nek hívjuk.  Számos tényező befolyásolája a Google Ads hirdetéseknek a sikerességét, ha szeretnéd te is elsajátítatni a kellő tudást, akkor javasolt egy online videós Google Ads tanfolyam elvégzése, hogy valóban sikeres kampányaid legyenek. Bé Dénes az AdNet Media vezető szakembere el is készített egy minden vállalkozás számára érhető és valóban hasznos tudással felvértezett tanfolyamot.

PPC kampányok a Facebookon

Facebookon annyi eltérés van, hogy ekkor már nem teljesen a kattintás alapján fizetünk, mivel a rendszer figyelembe veszi azt is, hogy hány embernek és hányszor jelent meg az adott hirdetés. Facebookon már nem kulcsszavakra, hanem célzások alapján jelenik meg a hirdetés. Különböző vásárlói személyiségprofilok alapján lehet hirdetni, különböző érdeklődési köröket megcélozva. Fontos, hogy folyamatosan változó és érdekes kreatívokkal dolgozz és az eredmények alapján finomhangold a hirdetéseidet. Ha érdekel a téma végezd el aDénes által összeállított videós oktató anyagot, amely egy rendkívül precíz és részletes Facebook hirdetés tanfolyam.