A jó könyvelő 7 legfontosabb készsége

Minden cégnek és vállalkozásnak szüksége van egy megbízható és professzionális könyvelőre. Könyvelő nélkül ma már egyetlen cég sem boldogulhat, hiszen egy jó könyvelő a pénzügyeinket igazgatja, de nagyon sokféle más szolgáltatást is nyújthat cégünk, vállalkozásunk számára. Olyan szolgáltatásokat, amelyek akár garantálhatják is, hogy a cégünk sikeresen fog működni.

 

 

 

A LOGOSZ Cégcsoport 2005 óta nyújt különféle szolgáltatásokat az ügyfeleinek. Fő szolgáltatásuk a székhelyszolgáltatás, erről részletesen a Logosz weboldalán tájékozódhatunk. Irodájuk pedig Nyíregyházán, a Bethlen Gábor utca 25. szám alatt található.

Emellett bélyegzőkészítéssel, cégalapítással, cégmódosítással és cégek adásvételével is foglalkoznak. A LOGOSZ Cégcsoport partnercége, a Stabil Kontakt Kft. A Stabil Kontakt Kft. teljes körű könyvelési szolgáltatást kínál a régi és az új ügyfeleinek.

A cikkben 7 olyan készséget mutatunk be, amely készséggel minden könyvelőnek rendelkeznie kell.

1.    Egy jó könyvelő empatikus
Egy jó könyvelő nem csak a pénzügyekhez ért, hanem empatikus is az ügyfeleivel szemben. Az ügyfél vállalkozása lehet jól virágzó, de az is lehet, hogy sorozatos kudarcokat él át az adott vállalkozás. A jó könyvelő minden helyzetben empatikus és minden helyzetben megfelelő tanácsokkal szolgál az ügyfele számára.

2.    Képes a fejlődésre
A pénzügyi ágazat folyamatosan változik és alkalmazkodik az új technológiákhoz és az innovációhoz. A könyvelőtől is elvárható, hogy lépést tartson a változó adótörvényekkel és a pénzügyi változásokat is nyomon kövesse.

 

 

3.    Jók a szervező készségei
Egy jó könyvelőt nem lengheti körül a káosz. Fontos, hogy alaposan megszervezze és felelősségteljesen végezze a munkáját és odafigyeljen az ügyfeleire. A jó szervezőkészséggel megáldott könyvelő minden helyzetben könnyen feltalálja magát és nem ijed meg a váratlan helyzetektől sem.

4.    A jó könyvelő proaktív
A proaktivitás azt jelenti, hogy a könyvelő tud bánni az ügyfelekkel, azaz jó a kezdeményező készsége és nagyon megnyerő a viselkedése, ami nem csak a már meglévő ügyfelekben, hanem az új kliensekben is szimpátiát kelt és bizalmat ébreszt.

5.    A kommunikáció
A könyvelőnek jól kell kifejeznie magát, írásban és szóban egyaránt. Fontos, hogy bonyolult és összetett információkat is át tudja adni az ügyfeleinek és az is lényeges, hogy a kollégáival is megfelelően tudjon kommunikálni.

6.    A piac ismerete
A könyvelőnek nem csak a legújabb adótörvényeket kell ismernie, hanem jóval szélesebb tudással kell rendelkeznie. A könyvelőnek tudnia kell, hogy az adott vállalkozás, amelynek dolgozik, hol és hogyan illeszkedik a piacra, hogyan érintik a gazdasági, a társadalmi és a politikai hatások, illetve egy jó könyvelő képes az előrelépésre és fejlődésre.

7.    Rugalmasság
Egy jó könyvelő rugalmas. Képesnek kell lennie szoros határidők mellett dolgozni, egyszerre több ügyféllel is foglalkoznia kell, illetve a napi terveit váratlan események is felboríthatják. Ha ezekhez rugalmasan tud alkalmazkodni, akkor nehezebb helyzetekben is biztosan számíthatunk a könyvelőnkre.