Igazságok és tévhitek a Google Ads minőségi mutatójával kapcsolatban

A Google "Minőségi pontszámot" rendel a hirdetéseihez. Ezzel kapcsolatban sok téves információ kering a kibertérben, amelyet ebben a cikkben körbejárunk és helyére teszünk. A Google Ads minőségi mutatóját közvetlenül nem, de közvetve lehet befolyásolni, ennek is utánajárunk.

 

 

Mi a Google Ads minőségi mutatója?

A minőségi mutató a Google Ads rendszerben egy közvetett mutatószám, amely induláskor a honlapodon szereplő minden kulcsszóhoz 10-es pontszámot rendel hozzá. Ez az idő múlásával számos tényező hatására változik.

A minőségi pontszámot a Google minden alkalommal újraszámítja, amikor olyan keresést hajtanak végre, amelyben hirdetésed megjelenik. Új kampány létrehozásakor az alapértelmezett kulcsszóminőségi pontszám 7, és időbe telhet, hogy ebben a pontszámban jelentős javulás álljon be.

Mi befolyásolja a minőségi mutatót és hogyan működik?

A kulcsszó minőségi pontszámát számos tényező befolyásolja:

  • Átkattintási arány (CTR) - A Google úgy értelmezi a hirdetés CTR-jét, hogy ez jól jelzi, mennyire releváns és megfelelő a hirdetésed. Az átkattintási arány a hirdetés pozíciójától függően is változik, mivel az 1. pozíció várhatóan magasabb átkattintási arányt fog elérni, mint az 5. pozícióban lévő hirdetés. A kihívás abban rejlik, hogy az átkattintási arányod növekedéséhez a versenytársaid kattintási arányainak csökkennie kell.
  • Hirdetésmásolat - A hirdetés másolata szerepet játszik a kulcsszó minőségi pontszámában, mivel a Google fontosnak tartja a hirdetés relevanciáját a felhasználók számára a megfelelő keresési eredmények elérése érdekében. Éppen ezért nagyon fontos, hogy minden hirdetési példányba beillesszd a megcélzott kulcsszót a címbe és a hirdetés többi részébe, ahol csak lehetséges.
  • Céloldal - A kattintással elért céloldal egy másik kulcsfontosságú tényező a minőségi pontszám meghatározásában. A Google számos tényező, például az oldal tartalma relevanciája és az oldal betöltési ideje alapján határozza meg a céloldal minőségét.

 

 

 

Tévhitek a minőségi mutatóval kapcsolatban

A minőségi pontszámról a legfontosabb megjegyezni, hogy a fiókbeállításokon végrehajtott változtatások segítségével kell elérni a növelést, nem pedig a minőségi pontszám közvetlen megváltoztatásával. A fiókbeállításokhoz kérj nyugodtan segítséget a Klikkmarketing szakembereitől.

  1. A jobb konverziós arány javítja a minőségi pontszámot
    Nem a konverziós arány, hanem a versenytársakéhoz viszonyított átkattintási arány befolyásolja a pontszámot.
     
  2. A magasabb licit növeli a pontszámot
    Mivel a Google algoritmusai a pozíciónak megfelelően számítják az átkattintási arányokat, ha a magasabb licit miatt jobb pozícióba kerül a hirdetésed, attól a minőségi pontszám még nem lesz magasabb.
     
  3. A szüneteltetés hatással van a pontszámra
    A pontszám semmilyen szünet hatására nem változik a következő újraindulásig.