Igazságok és tévhitek a Google Ads minőségi mutatójával kapcsolatban
A Google "Minőségi pontszámot" rendel a hirdetéseihez. Ezzel kapcsolatban sok téves információ kering a kibertérben, amelyet ebben a cikkben körbejárunk és helyére teszünk. A Google Ads minőségi mutatóját közvetlenül nem, de közvetve lehet befolyásolni, ennek is utánajárunk.
Mi a Google Ads minőségi mutatója?
A minőségi mutató a Google Ads rendszerben egy közvetett mutatószám, amely induláskor a honlapodon szereplő minden kulcsszóhoz 10-es pontszámot rendel hozzá. Ez az idő múlásával számos tényező hatására változik.
A minőségi pontszámot a Google minden alkalommal újraszámítja, amikor olyan keresést hajtanak végre, amelyben hirdetésed megjelenik. Új kampány létrehozásakor az alapértelmezett kulcsszóminőségi pontszám 7, és időbe telhet, hogy ebben a pontszámban jelentős javulás álljon be.
Mi befolyásolja a minőségi mutatót és hogyan működik?
A kulcsszó minőségi pontszámát számos tényező befolyásolja:
- Átkattintási arány (CTR) - A Google úgy értelmezi a hirdetés CTR-jét, hogy ez jól jelzi, mennyire releváns és megfelelő a hirdetésed. Az átkattintási arány a hirdetés pozíciójától függően is változik, mivel az 1. pozíció várhatóan magasabb átkattintási arányt fog elérni, mint az 5. pozícióban lévő hirdetés. A kihívás abban rejlik, hogy az átkattintási arányod növekedéséhez a versenytársaid kattintási arányainak csökkennie kell.
- Hirdetésmásolat - A hirdetés másolata szerepet játszik a kulcsszó minőségi pontszámában, mivel a Google fontosnak tartja a hirdetés relevanciáját a felhasználók számára a megfelelő keresési eredmények elérése érdekében. Éppen ezért nagyon fontos, hogy minden hirdetési példányba beillesszd a megcélzott kulcsszót a címbe és a hirdetés többi részébe, ahol csak lehetséges.
- Céloldal - A kattintással elért céloldal egy másik kulcsfontosságú tényező a minőségi pontszám meghatározásában. A Google számos tényező, például az oldal tartalma relevanciája és az oldal betöltési ideje alapján határozza meg a céloldal minőségét.
Tévhitek a minőségi mutatóval kapcsolatban
A minőségi pontszámról a legfontosabb megjegyezni, hogy a fiókbeállításokon végrehajtott változtatások segítségével kell elérni a növelést, nem pedig a minőségi pontszám közvetlen megváltoztatásával. A fiókbeállításokhoz kérj nyugodtan segítséget a Klikkmarketing szakembereitől.
- A jobb konverziós arány javítja a minőségi pontszámot
Nem a konverziós arány, hanem a versenytársakéhoz viszonyított átkattintási arány befolyásolja a pontszámot.
- A magasabb licit növeli a pontszámot
Mivel a Google algoritmusai a pozíciónak megfelelően számítják az átkattintási arányokat, ha a magasabb licit miatt jobb pozícióba kerül a hirdetésed, attól a minőségi pontszám még nem lesz magasabb.
- A szüneteltetés hatással van a pontszámra
A pontszám semmilyen szünet hatására nem változik a következő újraindulásig.