Mi kell ahhoz, hogy megnyerő személyiséged legyen?

Egyes emberek mágnesként vonzzák a társaságot, míg másoknak csak nagy erőfeszítések árán sikerül beszélgetést kezdeményezniük. Lássuk be, értékesítési területen dolgozóknak nagy hátrány, ha az utóbbi csoportba tartoznak. A jó hír az, hogy néhány szokás elsajátításával már Te is könnyen azok közé tartozhatsz, akiknek nem okoz gondot, hogy mások hamar megkedveljék őket.

 

 

Szóval nem érdemes feladni, csupán a folyamatos fejlődésre kell törekedni. A következő cikkben mi is bemutatunk néhány módszert, amivel neked is könnyebben megy majd az értékesítés.

Keresd meg az emberek jó tulajdonságait!

Ha a beszélgetőpartner kinézetében vagy eredményeiben találsz valamit, ami figyelemre méltó, ne légy rest megjegyezni azt. Az emberek szeretik, ha elismerésben részesítik őket, de vigyázz a tálalásra. Ha olcsó hízelgésnek tűnik a mondandót, pont a várt hatás ellenkezőjét fogod elérni. A talpnyalókat és behízelgőket ugyanis már kevésbé szokták kedvelni. Éppen ezért gyakorold sokat ezt a módszert, hogy minél természetesebben hasson a szádból minden dicséret. Ráadásul azáltal, hogy örömet szerzel másoknak az apró bókokon keresztül a saját napjaid is sokkal feldobottabban, vidámabban telnek majd. Hidd el, ez a módszer mindenképpen megér egy próbát!

Szeretnél egy részletesebb és átfogóbb képet kapni arról, hogy mi kell ahhoz, hogy jó értékesítő legyél? Jó lenne, ha tovább tudnál fejlődni? Válogass a SalesKurzus.hu értékesítőknek szóló tanfolyamai közül, és találd meg a számodra legszükségesebb képzéseket!

Emlékezz a történetekre!

Manapság egyre kevesebb embert hallgatnak meg igazán. És erre általában csak akkor döbbennek rá, amikor találkoznak valakivel, aki tényleg jó hallgatóság és örömmel beszélnek hozzá. Légy hát Te az az ember az ügyfeleid életében, akivel jó kommunikálni. Legyél mindig érdeklődő, és ha azt veszed észre, hogy belekezdenek egy történetbe, akkor ne csak végighallgasd azt, hanem emlékezz is rá. Neked is könnyebb lesz felidézni később a beszélgetéseteket, az ügyfeled pedig egy-egy visszautalás miatt úgy fogja érezni, hogy számodra ő fontos, nem csupán egy neked a több tucatból.

 

Arra viszont figyelj oda, hogy ne ess át a ló túloldalára. Az idő pénz, és ez a mondás a jutalékalapon dolgozó értékesítőknél kiemelt fontossággal bír. Ha elbeszélgeted az időt egy-egy ügyféllel, megeshet, hogy nem fog időd és energiád jutni olyan partnerekre, akik szintén a vásárlóid letek volna.

Nagyon nehéz megtalálni az arany középutat. Próbálj meg több különböző módszert, hogy biztosan Te tudd irányítani a beszélgetéseket, és ezáltal beleférjetek az általad előre meghatározott időkeretbe, amit egy-egy tárgyalásra vagy megbeszélésre szánsz. Ha időnként elcsúszol ettől a kerettől, akkor se csüggedj, hiszen a célodat elérted, már könnyebben megnyílnak előtted az emberek.