Milyen legyen a saját márkás háztartási tisztítószer csomagolása?

Ha épp egy saját márkás háztartási tisztítószer csomagolásán gondolkozik, akkor a legjobb helyen van! Adunk ugyanis pár tippet arra vonatkozóan, hogy mire érdemes figyelni ebben az esetben. Nézzük is!

 

 

Saját termék bárkinek?

Ma már nem ördögtől való az ötlet, hogy valaki (akár kisebb mennyiségben is) saját márkás terméket dobjon a piacra. Azonban vannak olyan alapszabályok, melyeket mindenkinek be kell tartania ahhoz, hogy hosszú távon is sikeres legyen a portékája.

Először is a készítmény legyen valóban hasznos a célközönség számára. Ez máris kettő, ugyanis meg kell határozni, hogy ki a célközönsége, mert csak így tud majd számukra megfelelően kommunikálni. Aztán nem árt, ha folyamatos az ellátása a termékből, mert pl. a háztartási tisztítószerek piacán nagyon könnyű alternatívát találni.

Ilyen legyen a saját márkás háztartási tisztítószer csomagolása

Legyen egyszerűen praktikus! Nem mindegy ugyanis, hogy aki használja majd, hogyan viszonyul hozzá. Persze itt gondolhatná, hogy a flakon az flakon, de ennél nagyobbat nem is tévedhetne. Azzal, hogy pl. az Allinpackaging.hu-ról megfelelő flakont választ, jelentősen megnövelte a terméke sikerességének esélyeit.

Nem mindegy ugyanis, hogy egy ergonomikus szórófejes flakonról vagy egy füllel ellátott, öntésre tervezett flakonról van-e például szó. Mindkettő teljesen másra van tervezve. Azzal, hogy szórófejes ergonomikusat választ, azzal azt közvetíti a vevő felé, hogy egy könnyen, nagy felületen alkalmazható tisztítószerről van szó. Míg egy füles flakonnál kidomborítható a koncentrátum jellemző, melyet vízzel kell elkeverni, így nagy felület tisztítható vele, és gazdaságos is.

 

 

A csomagolás választásánál minden esetben az egyik legfontosabb szempont a praktikusság. A terméknek (a csomagolásának) a minél könnyebb használatot kell elősegítenie. Olyan flakon kell, amivel a legkönnyebb rendeltetésszerűen használni a terméket. Ha közvetlen a felületre kell (hígítás nélkül) felvinni a tisztítószert, akkor a legjobb a szórófejes, ergonomikus flakon. Ha viszont hígítani kell vízzel, akkor inkább a kiöntős megoldás a legjobb választás. Ha a kettőt felcserélnénk, egyáltalán nem lenne könnyű használni a készítményt.

Hogy könnyebben eladható legyen

Ahhoz, hogy a terméke kitűnjön a többi közül, szüksége lesz egy egyedi címkére. Természetesen a hozzá színben is illő flakont és szórófejet vagy kupakot kell választania mindenképp, hogy jó legyen az összkép. A megfelelően megkomponált címke biztosítani fogja a termék egyedi megjelenését, de egyben a figyelemfelkeltés is a feladatai között van.

A jó címkén rajta szerepelnek a kötelező elemek, melyek elkerülhetetlenek. Ilyen például az összetétel és a forgalmazó feltüntetése is. De emellett bőven marad hely rajta a termék és a márka azonosítására. Kialakítható egy szemet vonzó arculat, ami nagyon fontos.