Az 1000 Nm-es határ átlépése

Azok, akik autójukra nem csak közlekedőedényként tekintenek, szinte biztosan hallottak már a chiptuningról. Ez egy remek módszer arra, hogy plusz lóerőket lehessen kinyerni a kocsiból anélkül, hogy szét kellene bontani.

 

 

Az autó mechanikájának tuningolása nem csak költséges, de időigényes is. Általában egy végtelen folyamathoz vezet, ha valaki belevág ebbe. Hiszen ha nagyobb motort rakat valaki az autójába, akkor erősebb fékek kellenek. Persze ilyenkor adja magát, hogy cserélni kell a futóművet. Az átalakításoknak csak a képzelet és a pénztárca szabhat határt.
 
A chiptuning kalkulátor viszont hatékony megoldás, ráadásul egyszerűbb is. A folyamat során finomhangolják a motort. Így történhet meg az, hogy egy gyári 517 lóerős, 830 Nm nyomatékkal rendelkező Mercedes S600 5.5 V12 Bi-Turbót, amely alapból is tekintélyt parancsol hatalmas erejével, ki lehet hozni egy igazi szörnyeteget. Apróbb javításokat, kis kiigazítást követően 573 lóerő és 1072 Nm nyomaték az eredmény!
 
Így lehet meggyőződni arról, hogy pontos az eredmény
 
Bár rendkívül népszerű megoldás az utcai mérés, sajnos számos buktatója van. Rengeteg adat szükséges hozzá, kell egy megfelelő minőségű és hosszúságú útszakasz is, ahol biztonságosan el lehet végezni a tesztet. Ha bármelyik adatba hiba csúszik, a mérés pontatlan lesz.
 
Mit lehet tenni? El kell fogadni, hogy az eredmény pontatlan? Természetesen nem, hiszen ma már a legmodernebb Dyno fékpadokkal pontos, reprodukálható méréseket lehet végrehajtani akár 2000 lóerő felett is! A Dynoproject 4x4 Synchro Dyno hazánk első és egyedülálló ilyen 4x4-es fékpadja. Különlegességét az adja, hogy ez egy szinkronizálható fékpad.
 
Mindez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a hajthatatlan kerekeket is meg lehet hajtani kétkerék hajtású gépjárművek esetében is. Rengeteg olyan új autó létezik, ahol az összes kerék egyidejű megforgatása szükséges, különben a kocsi vészüzemre kapcsol át, így nem lesz teljes a teljesítmény. Korszerű fékpad segítségével kiküszöbölhető ez a probléma, és olyan eredményeket lehet produkálni teljesítménymérés kapcsán, mintha csak az utcán hajtanánk ezt végre.

 

 
Nézzük, milyen számok jönnek szóba az AET CHIPtuning mérése kapcsán!
 
Egy modern fékpadon kétkerék és négykerék meghajtású autó teljesítményét is le lehet mérni precízen. Nem jelent problémát, ha Haldex rendszerű típusról, VW 4motionról, BMW Xdrive-ról, Volvo AWS Systemről vagy éppen Audi A3-ról van szó.
 
Személyautókon túl kisteherautók teljesítmény mérésére is alkalmas egy korszerű teljesítménymérő fékpad, akár 3,5 tonnáig bezárólag. Sőt, a 4 méteres magasság sem jelent akadályt. Mindezeknek köszönhetően hosszított tengelytávú VW Crafter, Sprinter, Ducato, Master, Movano kisteherautót is lehet mérni. Hossz tekintetében nincs limit az inverz mérési lehetőség okán.
 
A maximális sebesség 300 km/h is lehet akár, tengelyenként 1000 lóerő a felső korlát, azaz összesen 2000 lóerő sem akadály. A kerekeken az össznyomaték pontosan mérhető 2600 Nm-ig.