Március 16-án jár le a helyi adó fizetési határideje

A Polgármesteri Hivatal Adóosztálya már kiküldte az „Adószámla Fizetési Értesítőket” minden adózónak, egyéni és társas vállalkozóknak és magánszemélyeknek egyaránt, amely értesítőket március 1. napjától folyamatosan kézbesíti a Magyar Posta. A kiküldött 11.041 darab értesítő tartalmazza az adózó elmaradt tartozását és a 2023. I. félévre esedékes helyi adókat (építményadó, helyi iparűzési adóelőleg), valamint a 2021. előtti gépjárműadó tartozást és az esetleges késedelmi pótlékokat, bírságokat. Minden olyan adózó kapott tehát fizetési értesítőt, akinek adófizetési kötelezettsége áll fenn vagy lesz március 16. napjáig.

 

 

Még mindig sokan vannak, akik gépjárműadó fizetés miatt keresik a Polgármesteri Hivatal Adóosztályát. Felhívjuk a figyelmet, hogy 2021. évtől az esedékes éves gépjárműadó beszedése a Nemzeti Adó és Vámhivatal feladata, így az az ezzel kapcsolatos határozatokat, értesítőket és csekket is az állami adóhatóság küldte meg a gépjárműadó fizetésre kötelezetteknek.

A helyi adófizetés módja alapvetően attól függ, hogy valaki pénzforgalmi számlanyitásra kötelezett-e (elsősorban jogi személyek, áfakörös egyéni vállalkozók) vagy sem (pl.: magánszemélyek). A pénzforgalmi számla nyitására kötelezett adózó átutalással rendezheti a
helyi adófizetést. Banki átutaláskor az adószámot vagy az adóazonosító jelet is kérjük feltüntetni a közlemény rovat elején, amelyhez segítséget nyújt az adószámla-egyenleg értesítő, amely az azonosítón túlmenően az adószámlák nevét és számát is tartalmazza. Az adófizetés magánszemélyek részéről teljesíthető csekkes (QR kódos) befizetéssel, utalással, valamint bankkártyás fizetéssel is.

Az Elektronikus Önkormányzati Hivatali Portál (https://ohp-20.asp.lgov.hu) a nap 24 órájában biztosítja minden adózónknak az aktuális adóegyenlegek pontos és részletes lekérdezését és az elektronikus adófizetést, így az ügyfélkapuval, cégkapuval rendelkező adózók a portált használva is megnézhetik folyószámla egyenlegüket és ott bankkártyával is fizethetnek. Emellett a Polgármesteri Hivatal Adóosztályának Ügyfélcentrumban lévő ügyfélszolgálatán személyesen is tájékozódhatnak az ügyfelek adófizetési kötelezettségükről, egyeztethetik folyószámlájukat. A magánszemélyek az értesítők mellé csekket is kaptak, azonban ha elhagyták vagy elrontották azt, új csekk is az ügyfélszolgálaton kérhető. Az Adóosztály kéri az adózók együttműködését és a fizetési határidő betartását, mivel Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata feladatainak ellátása, a város fejlődése, működőképessége megőrzése érdekében elengedhetetlenül fontos a beérkező adóbevétel. Az önkormányzat ezért már most is köszönetét fejezi ki, hogy az adók pontos teljesítésével a fentiekhez hozzájárulnak.

dr. Kása Brigitta
aljegyző