Guide a TikTok hirdetésekhez
Sok vállalkozás elzárkózik még a TikTok jelenléttől is, nemhogy a hirdetésektől. Hogy ennek mi az oka? Vannak, akik úgy gondolják, hogy a Z generáció platformja, ezért az ő cégének nem kell itt mutatkoznia.
Mások csak egyszerűen elutasítják, mint az összes többi social media felületet. Pedig nem ördögtől való a TikTok, hanem egy igazán jó közösségi marketingeszköz.
Nincs még TikTok fiókod? Vagy van, de a hirdetési lehetőségeket még soha nem használtad? Akkor épp ideje elkezdeni! Ha nem vagy biztos abban, hogyan indulj el, fordulj segítségért online marketingguruhoz! Ilyen lehet a Prioris, akik Tiktok hirdetés mellett sok egyéb profi online megoldással is tudnak támogatni.
Miért éri meg a TikTokon hirdetni?
Az igaz, hogy a TikTok felhasználóinak 41%-a 16 és 24 év közötti, de 59%-uk már idősebb korosztályhoz tartozik. A hírekben ia találkozhatunk a felülethez kötődő információkkal, és ez természetesen nem véletlen, hanem annak a következménye, hogy egyre többen használják.
Ennek eredményeként újabb, szélesebb célcsoportokat is el tudsz érni, ha ezt a platformot használod hirdetésre. Ami mellette szól még az az, hogy nem drága, és egyszerűen kezelhető, és a hatékonyságot is jól fel tudod mérni. Ebben segítenek az elérési, interakciós, illetve a konverziós indexek.
A szervezés szintjei
Amikor TikTok hirdetéskezelésről van szó, három szintet említhetünk.
- Az első az maga a hirdetés, amikor egy termék vagy szolgáltatás jelenik meg videóban, illetve ajánlatban.
- A következő a hirdetések gyűjteménye, amit hirdetéscsoportnak nevezünk.
- A harmadik szint pedig a hirdetéscsoportok összességét tartalmazza. Ilyenkor beszélünk kampányról.
Képaránytól a videóhosszig
Számtalan hirdetéstípus létezik a TikTokon. A videós hirdetésektől a Spark Adseken át a lejátszható típusokig és a Carouselekig megannyi verzió közül választhatsz. Mindegyik esetében fontos a képarány vagy a hossz, attól függően, melyik típust alkalmazod.
Az ajánlott képarány 9:16, 1:1 vagy 16:9, a minimális felbontás pedig 540x960px, 640x640px vagy 960x540px. Ha videófájlról van szó, akkor mp4, mov, mpeg, 3gp vagy avi is lehet a kiterjesztés. A mérete maximum 500 MB és a hossza 5-60 másodperc között legyen. Ha jó eredményeket szeretnél elérni, ne lépd túl a 9-15 másodpercet!
A hirdetési költségekről dióhéjban
A TikTok hirdetéseknél a platform aukciós és ajánlattételi modellt alkalmaz. Vagyis Te döntöd el, mennyit fizetsz kattintásokért, illetve megtekintésekért. Van egy alap kampányokra és hirdetéscsoportokra vonatkozóan is. A minimum előbbiek esetében napi 50 USD, míg a utóbbiaknál napi 20 USD.
Mire jó a TikTok hirdetéskezelés? Így tudnak megjelenni a TikTok-on reklámozott tartalmaink a felhasználóknak. Ilyenkor egy márka vagy egy alkotó fizet azért, hogy lássák azt a célcsoport tagjai, és a hirdető értékesíteni tudjon egy terméket, illetve szolgáltatást. Nem vagy túl merész akkor, ha kipróbálod. Ha pedig kiszervezed szakembereknek, időt és energiát is spórolhatsz vele!