Tartalmak és tévhitek - Hogyan működik az Instagram?

Sokszor gondolkozol el te is aktív felhasználóként, hogyan és mit is kellene posztolnod az Instagramon, hogy az algoritmus szeresse és sokaknak megmutassa organikusan? Néhány tévhitet és ötletet megosztunk most az Instagram algoritmusával kapcsolatban.

 

 

Az Instagram világa

Az Instagram egy alapvetően képmegosztó közösségi média felületként indult, ma már azonban egyre inkább teret kapnak a rövid videók és élő bejelentkezések a tartalmak között.

Ahogy maga a felület, úgy az algoritmus is folyamatos változásban van. Ahhoz, hogy sikereket érjünk el, rendszeresen figyelnünk és reagálnunk kell, a tartalomkészítés pedig kulcsfontosságú összetevő.

A naprakész tudás megszerzése rengeteg időt és energiát emészt fel, sokszor pedig el is veszik a valós információ a minket körülvevő zajban. Megéri ezért szakemberektől, amilyen a Follow Marketing csapata, segítséget kérni a közösségi média jelenlét optimalizálásához, és egy tanácsadás keretében nem csak a tévhiteket oszlathatjuk el, hanem megtalálhatjuk a helyes irányt az online kommunikációnkban.

Tévhitek az Instagram algoritmusával kapcsolatban

Instagram profil létrehozásakor választhatunk, hogy személyes vagy üzleti fiókra van szükségünk. Sokan hiszik, hogy az üzleti fiók elérései alacsonyabbak, ez azonban tévedés. A jó tartalom az, ami meghatározza egy poszt organikus elérését. Tehát minél több az interakció, - like, hozzászólás, mentés - annál érdekesebbnek és értékesebbnek találja az algoritmus a posztot, így több embernek is mutatja meg.

Sokszor halljuk, hogy az időzítésen múlik minden. Azzal, hogy hány emberhez ér el a poszt, megpecsételődik minden a megjelenést követő első 30 percben. Ez így nem igaz, hiszen a posztot később is megmutatja a rendszer. Ugyanakkor tény, hogy amennyiben tudatosan használjuk az Instagramot, megfigyelhetjük, hogy mikor a legaktívabb a követőbázis, és érdemes akkor posztolni.

 

Az Instagram a képek mellett már videók megosztására is lehetőséget ad, ennek kapcsán pedig cáfolandó, hogy az algoritmus előnyben részesíti ezeket. Alapvetően nem a formátum, hanem a poszthoz köthetően eltelt idő számít, vagyis amellett, hogy jó minőségű a tartalom, több időbe telik végignézni, jobban tud ezért teljesíteni.

Hogy a kamu profilok interakciói növelik az elérést, szintén tévhit, az Instagram algoritmusával nem lehet ilyen könnyedén bánni. Kifinomult annyira, hogy észrevegye, és még büntetheti is a posztunkat.

Instagram tartalmak, amiket szeretünk

A vizualitás az, ami az Instagram tartalmak szempontjából kifejezetten fontos. A csodaszép képek és videók mellett lassan a természetesség is felfedezhető, minthogy az élő bejelentkezéseknek meg van a maguk varázsa és értéke is a bizalomépítéshez.

A posztok közül a carousel, avagy a lapozható poszt igen népszerű, és egyre inkább terjed a hosszabb leírás használata a posztoknál. Ez a poszttal eltöltött időt növeli, ezért az algoritmus értékesebbnek fogja tartani, előrébb sorolva a megjelenítéseknél.