Most megtudhatod, hogyan zajlik a kormánymű felújítása!

Sokakat érdekel, hogy valójában mi történik akkor az autójukkal, amikor különböző alkatrészek felújítása történik. Ezzel főképp azok vannak így, akik nemcsak közlekedési eszközként tekintenek a gépkocsijukra, hanem rajongásig imádják azt.

 

 

Cikkünkben lerántjuk a leplet arról, hogy miként zajlik egy meghibásodott kormánymű felújítása. Eláruljuk azt is, hogy mikor lehet indokolt felkeresni egy kormánymű-felújítással foglalkozó szakszervizt.

A kormánymű-felújítás első lépései

Ha egy szakszervizbe egy meghibásodott kormánymű érkezik, akkor a szakemberek első dolga, hogy ízekre szedik a kormányművet. Erre azért van szükség, hogy fel lehessen tárni a hiba okát. Ránézésre sajnos ezt nem lehet megmondani, és még a hibajelenségek részletes ismertetését követően sem lehet teljes bizonyossággal kijelenteni, hogy mi a baja a kormányműnek.

A hiba feltárása után jöhet az alapos tisztítás. Kiemelt figyelmet kell fordítani azokra a felületekre, amelyek mechanikusan igénybe vannak véve. Ide tartoznak a csapágyak felületei és a tömítőgyűrűkhöz kapcsolódó részek.

Ez következik a tisztítás után

Ha a tisztítás megtörtént, akkor jöhet az alkatrészek kicserélése. Cserélni kell a perselyt, a csapágyat, majd a tömítőgyűrűk, szimeringek és teflongyűrűk cseréjére kell sort keríteni.

Lényeges kérdés, hogy milyen minőségű alkatrészekkel történik a régiek helyettesítése. Az, hogy új alkatrészek, önmagában még nem jelent semmit. Ha silány gyártmányúak, akkor sajnos hamarosan újabb kormánymű-felújításra lehet majd szükség.

Éppen ezért célszerű megválogatni, hogy milyen céget bíz meg az ember a meghibásodott kormánymű felújításával. Egy magára valamit is adó szakszervizben a régi alkatrészeket gyári vagy gyárival egyező minőségű komponensekkel helyettesítik. Érdemes rákérdezni a kiszemelt cégnél, hogy ezen elv szerint dolgoznak-e.

 

 

Ezek a kormánymű-felújítás utolsó lépései

Az alkatrészek cseréjét követően ellenőrizni kell az axiális gömbfejeket. Nem szabad megspórolni a porvédő harangok cseréjét sem. Ez egy egészen apró lépés, ennek megfelelően pénzben kifejezve sem kerül sokba. Ám ha ez elmarad, akkor a szennyeződés könnyen “eleheti” a frissen felújított kormányművet. Olykor megesik, hogy azért van szükség csupán a kormánymű-felújításra, mert elhasználódtak a gumiharangok.

Végül jöhet az összeszerelés, majd ellenőrizni kell a mechanikus alkatrészek akadálymentes futását. Meg kell vizsgálni a fogasléc optimális hézagát, és a kormánymű helyes működéséről is meg kell győződni. Ha semmilyen probléma nem merül fel a kormánymű próbapadi tesztje során, akkor biztonsággal lehet használni.

A kormánymű hibáját komolyan kell venni

Amennyiben a kormányműből folyik az olaj, esetleg kopog, akkor mielőbb fel kell keresni egy szakszervizt. A felújítás ilyen esetekben általában gyorsan, 1-2 napon belül megoldható. Mivel a kormánymű biztonságtechnikai berendezés, így soha nem szabad félvállról venni a legapróbbnak tűnő hibajelenséget sem!