Nagy a tanácstalanság a kkv szektorban
Nagy a tanácstalanság, a bizonytalanság, de a tenni akarás is megfigyelhető a kkv szektorban. Ez derült ki a Kapcsolatépítő Üzleti Randi Klub (KÜR Klub) év eleji felméréséből, ahol 400 üzletembert kérdeztek meg telefonon: mire számítanak ebben az évben és mit tesznek a saját fejlődésükért.
A válaszadók közel 60%-a úgy véli, kevés valódi, gazdaságot élénkítő intézkedés született az elmúlt egy évben. Viszont elképesztő a verseny, a vevőkért folyó küzdelem, szinte mindegyik iparágban. Így a vállalkozások több mint 70%-ka úgy érzi, sürgősen tennie kell valamit, hogy megőrizze piaci pozícióját, esetleg fejlődni is tudjon.
Mindenképpen pozitívnak értékelhető, hogy az ipari termelő, kereskedő cégek kezdenek nyitottabbá válni. Egyre többen ismerik fel – főleg a fém- és gépiparban, a bútoriparban, az élelmiszeriparban -, hogy a versenyképesség megőrzése érdekében folyamatosan szükség van fejlesztésekre, amelyeket egyedül óriási erőfeszítéssel tudnának csak megvalósítani, de együttműködésekkel, összefogással sokkal egyszerűbb, gyorsabb és költséghatékonyabb. Ehhez viszont feltétlenül szükség van a bizalom építésére, amelyet leginkább csak személyes kapcsolatokon keresztül lehet.
A Kapcsolatépítő Üzleti Randi Klub piacvezető lett abban a tekintetben, hogy az elmúlt évben 6 országos kapcsolatépítő találkozót szervezett Veszprémtől Budapesten át egészen Szegedig, és a rendezvényeken arányosan képviseltetik magukat a termelő, a kereskedő és szolgáltató cégek. Erre különös gondot fordítanak, hiszen ettől lesznek rendkívül hatékonyak, üzletet generálók a tárgyalások.
Ezeken a találkozókon is látszódik, hogy növekszik az ipari cégek száma, akik egyre nyitottabbak mindenfajta együttműködésre, üzleti lehetőségre. Az eredmények sem maradnak el ezeknél a kkv-knál.
Viszont a probléma az, hogy a kapcsolatépítést gyakran azonosítják a közvetlen eladással, értékesítéssel. Ez óriási hiba. Csak akkor tudnak jó üzleti együttműködéseket, akár közös projekteket létrehozni, fejlesztésekbe fogni, ha képesek egymás értékeit a saját cégük szolgálatába állítani és nem az azonnali eladást erőltetik. Ebben a KÜR Klub konkrét segítséget is ad a cégeknek.
A KÜR Klub szervezi a 2011-es év első, országos üzleti kapcsolatépítő találkozóját január 27-én, Budapest mellett, a Bodrogi Kúriában, amelyre még örömmel várnak jelentkezőket.