Energiakövet Nyíregyházán

Szuperhősök a magyar oktatásban! A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) pályázatán Energiakövet 2018 címet elnyert Fehér Anna a Nyíregyházi Móra Ferenc Általános Iskola Petőfi Sándor Tagintézményében a 7. osztályos tanulóknak tartott rendhagyó tanórát.

 

 

A MEKH a felsőoktatási intézményekben természettudományos tárgyakat hallgató diákok számára kiírt Energiakövetek pályázatán 2018-ban 3 egyetemista nyerte el az Energiakövet 2018 címet, a hozzá járó ösztöndíjat, valamint a lehetőséget, hogy „szupertanárként” az oktatásban is kipróbálhassa magát, ezáltal az egész ország megismerhesse.

 

„GONDOLKODJ GLOBÁLISAN, CSELEKEDJ LOKÁLISAN!”

Fehér Anna (24), az Eötvös Loránd Tudományegyetemen földrajz-latin tanárszakos hallgatója, „Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!” című óratervével vívta ki a szakmai zsűri elismerését és nyűgözte le a nyíregyházi diákokat.

 

Azon túl, hogy Anna újszerűen és élvezetesen mesélt a fiataloknak az energiáról és az energiatudatosságról, a diákok számtalan érdekes és izgalmas kísérlettel mérhették fel hétköznapi energiafelhasználási szokásaik következményeit és kerülhettek közelebb ahhoz, hogy tetteiknek, döntéseiknek milyen hatása van, mennyire fontos az egyén felelősségteljes hozzáállása, aktív szerepvállalása az energiatakarékosságban. Az óra végén a diákok a tanulságokat is levonták: a globális problémákat és azok lehetséges megoldásait egy interaktív fát ábrázoló plakát segítségével szemléltették, ami az osztályterem díszeként örök emlék marad számukra.

 

„Nagyon fontos, hogy tudatos felnőtteket neveljünk, mind szülőként, mind pedagógusként. Az energiatudatosság is egy fontos eleme a tudatos felnőtté válásnak. Iskolánk ÖKO iskola, minden évben megrendezésre kerül a Fenntarthatósági Hét, amely arra szolgál, hogy a gyakorlatban is bemutassuk a diákoknak, hogy mennyire fontos, hogy a környezetünket védjük. Ne szemeteljünk, szelektíven gyűjtsük a hulladékot, amennyiben lehetséges a természetes fényt használjuk a mesterséges helyett. Jobban figyeljünk a víz használatára és csak annyit fűtsünk, ami az ideális hőmérsékletet biztosítja. A gyerekek nagyon élvezték, hogy csoportmunkában dolgozhattak és igazán különleges volt számukra, hogy az energiatudatosság gyakorlati részéről szólt a különleges óra.” – mondta Roma Ádám osztályfőnök.

 

„SZUPERHŐSÖKET A MAGYAR OKTATÁSBA!”

„Társadalmi felelősségvállalási programunk hangsúlyos eleme a fogyasztók energiatudatos szemléletének formálása. A fiatalok motiválását célzó, a személyes lépésekre ösztönző edukációs programunk célja egyrészről a legjobb oktatási tartalomfejlesztés volt, másrészről olyan tanárszemélyiségek megtalálása, akik Energiakövetként egy ország szupertanárai lehetnek. Olyan tehetséges szupertanár-jelölteket kerestünk és találtunk, akik élményszerűen, új szemszögből beszélnek a témáról, és ehhez a saját ötleteiken alapuló interaktív tananyagot is kidolgozták.” – fogalmazta meg a program lényegét Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője.

 

Az Energiakövetek munkásságát és szuperóráik állomásait a program weboldalán és közösségi felületein keresztül az egész ország nyomon követheti!