Így csábítsd vissza webáruházadba a vásárlóidat

Napjainkban az internet tele van webáruházakkal. Gyakorlatilag nincs olyan termékkategória, amelyet ne találnánk meg a világhálón. A webshop-üzemeltetők dolga épp ezért nem könnyű.

 

 

Ha te is webáruház tulajdonos vagy, tudhatod, hogy a hűséges vevő aranyat ér. A visszatérő vásárlók stabil bázisa biztos bevételt jelent időről időre. Ezt pedig nem elsősorban a termékeiddel vagy az áraiddal érheted el. Természetesen ez is fontos, azonban a vásárlóiddal kiépített kapcsolat még fontosabb.

Légy elérhető

Ha azt akarod, hogy a vevőid legközelebb is a te vállalkozásodat válasszák, tarts velük kapcsolatot. Egy vásárlás során számos kérdés merülhet fel. Akár termékinformációt kérnek tőled, akár a szállításról érdeklődnek, fontos, hogy a vevők elérjenek.

Ha azt érzik, hogy az üzlet mögött nyitott és készséges emberek állnak, jobb érzéssel vásárolnak nálad. Akkor is elnézőbbek, ha esetleg valami probléma merül fel. Ha azt érzik a vásárlóid, hogy megoldást keresel, és nem hárítod a kérdéseiket, nagy eséllyel hűségesek lesznek hozzád.

Kérj visszajelzést a vevőidtől

Ugyancsak fontos, hogy a vevőid érezzék, számít a véleményük. Több csatornán is kérhetsz visszajelzést tőlük. Akár közvetlenül a termékről, akár a vásárlás menetéről. Felületet biztosíthatsz számukra a közösségi média platformjain. Azonban azt is megkérdezheted tőlük a webshopban, hogy ajánlanák-e az üzletedet másoknak.

Ezek az információk a többi vásárló számára is értékesek. Azonban neked is érdemes figyelembe venni őket. Az pedig különösen fontos, hogy nem csak a pozitív, hanem a negatív hozzászólásokat is kezelned kell.

 

 

A közvetlenség és a kedvesség mindig nyerő

Bármikor előfordulhat, hogy probléma merül fel a termék megvásárlásakor vagy épp utána. Van, hogy a weboldal nem működik tökéletesen, esetleg a fizetés valamiért akadozik. A szállítás körül is merülhetnek fel gondok, késhet a termék, netán sérült a csomagolás. Sok esetben pedig maga a termék az, ami valamiért nem felel meg a vevőnek.

Azonban ha minden jelzést kellően közvetlenül és empatikusan kezelünk, nem veszítjük el a vevőinket. A kedvesség, a felelősségvállalás és a segítségnyújtás igazán pozitív képet alakíthat ki rólad. A vásárlóid pedig vissza fognak térni.

Fejlessz folyamatosan

A különböző vásárlói visszajelzések segítenek abban, hogy folyamatosan fejlődhessen a webshopod. Természetesen mindenkinek a pozitív vélemények esnek a legjobban, és ezek fontosak is. Megerősítenek téged azokban a dolgokban, amelyek már jól működnek a webáruházadban.

Azonban a legtöbbet a negatív hozzászólásokból lehet tanulni. Ezek ugyanis megmutatják a felületed hiányosságait. Ezek a visszajelzések akkor is nagyon hasznosak, ha nem épp szívderítőek. Ha tudod, hogy min kell javítanod, nyitva áll előtted az út a fejlődéshez. Monitorozd hát folyamatosan a vásárlói megjegyzéseket és értékeléseket. Ezáltal ugyanis növelheted a forgalmat.