Nem indul a robogó – mit tehetünk ilyenkor a probléma kiküszöbölése végett?
Ennek a bejegyzésnek a legfontosabb apropója az a nem éppen kellemes jelenség, amikor a robogó sehogy nem akar indulni. Gyakorlatilag azokat a tényezőket vesszük végig a teljesség igénye nélkül, amelyeknek a fennállásakor hiába is várjuk a motor elindulását.
A felsorolt tényezőknél egyébként nemcsak a problémára, hanem a leginkább kézenfekvő megoldásra is igyekszünk kitérni. Egyúttal azt is igyekszünk majd kellőképpen fókuszba helyezni, hogy az ilyen jellegű kellemetlenségek áthidalására a legjobb egy hozzáértő szervizt megbízni.
Amikor az üzemanyag hiánya miatt nem indul a robogó
Sokszor a robogó indulását gátló tényező sokkal egyszerűbb, mint azt hétköznapi felhasználóként adott esetben gondolnánk. Úgyhogy mielőtt szétkapnánk akár a komplett vázat, előtte nem árt vetni egy pillantást a tankra.
Az sincs kizárva például, hogy az üzemanyag-szintjelző nem mutatta a benzin hiányát. A tank állapotát ellenőrizni úgyis csak pár másodperc. Ha nem ott van a baj, akkor mehetünk tovább.
Van az úgy, hogy a féklámpakapcsoló hibája okozza a gondot
Amikor önindítóval akarjuk indítani a robogót, ahhoz legalább egy fékkart be kell húznunk. Ilyenkor fontos lehet vetni egy pillantást arra, hogy a féklámpa működik-e, vagyis a féklámpa kapcsoló rendben van-e. Egyébként alternatívaként időről időre nem árt a berúgókar segítségével indítani magát a gépet.
Ha az akkumulátor környékén keresendő a hiba konkrét forrása
Tipikusan ilyen eset, amikor az önindítót használva semmiféle reakciót nem tapasztalunk. Úgyhogy joggal gyanakodhatunk rá, hogy az akkumulátor mondta be az unalmast. Ilyenkor a kulcskérdést majd az jelenti, hogy maga az aksi tölthető-e. Ha nem, akkor egy akkumulátorcserén keresztül tudjuk orvosolni a kellemetlenséget.
Hogyha a benzin összetétele miatt nem akar indulni a gép
Akadhat úgy is, hogy a motor tankjában lévő benzin miatt nem megy a robogó. Vagy az összetétel, vagy pedig a benzin életkora okozza úgymond a problémát. Ilyen esetekben a leginkább kézenfekvő megoldás, ha egyszerűen leeresztjük az üzemanyag egészét, és újat tankolunk a helyére.
Főtengely szimering, illetve kompresszióhiány
Az is gátat szabhat a robogó indulásának, ha a dugattyú nem képes a működéshez szükséges nyomás előállítására. Ennek egyébként sokféle oka lehet, amit egy hozzáértő szem képes feltárni és megállapítani. Sokszor egy kompressziómérő segítségével lehet arról ténylegesen megbizonyosodni, hogy mekkora is a baj.
Az is elképzelhető persze, hogy a szimeringek nem képesek kellő mértékben zárni a főtengely felületére. Gyakorlatilag ez is olyan kategória, amihez nem árt a szakértői tapasztalat. Egy-egy gyakorlott és megbízható szervizben gyorsan és hatékonyan segíthetnek a nemkívánatos gátló tényezők elhárításában.