Hasznos tanácsok, hogy ne csak nézelődjenek, de vásároljanak is az oldaladon

Ma már a vállalkozások jó része rendelkezik webáruházzal, de olyan cégek is vannak, amelyek csak és kizárólag webshopon keresztül értékesítik a termékeiket.

 

 

De vajon mit lehet tenni annak érdekében, hogy az oldalra látogatók ne csak nézelődjenek, de vásároljanak is?

Sok múlik a befejezett vásárláson

Ugye veled is előfordult már, hogy egy webáruház oldalán telepakoltad a kosarat a neked tetsző termékekkel, ám végül mégsem vásároltál semmit? Minden vállalkozás célja és érdeke is, hogy az ilyen esetek száma minél kisebb legyen. A kampánykezeléssel is foglalkozó MP Marketing Ügynökség munkatársaival arról beszélgettünk, hogyan tudjuk ezt tudatosan befolyásolni, még ha teljesen nullára nem is csökkenthető.

Tippek a “kosárelhagyás” ellen

A következő tippek nem túl bonyolultak, az alkalmazásukkal mégis eredményesebbé teheted a webshopod aktivitását.

  • Minden be nem fejezett vásárlás és elhagyott kosár után a rendszer automatikusan küldjön értesítést a vásárlónak, akár kedvezményre jogosító kuponkóddal együtt. Így nagyobb eséllyel térnek majd vissza a válogatáshoz és egyúttal a vásárlás befejezéséhez.
  • Az a tapasztalat, hogy a potenciális vevők szeretik, ha a vásárlás folyamata egyszerű és nem tartalmaz túl sok lépést. A rendeléshez szükséges űrlap csak a legfontosabb adatokat kérje, ezenkívül pedig egy folyamatábra - amely mutatja a vásárlás aktuális pontját - is hasznos tud lenni.
  • A rendelés ne legyen előzetes regisztrációhoz kötött. Az emberek szeretik, ha van választási lehetőségük.
  • Sokan választják az utánvétes vásárlást, azonban gyakran a webáruházak erre nem adnak lehetőséget. Érthető módon a cégek is szeretik lecsökkenteni a lehetséges kockázatokat, hiszen megvan az esélye annak, hogy a csomagot végül nem veszik át. Azonban gyakran a rendelések ennek az opciónak a hiánya miatt nem kerülnek véglegesítésre.
  • Az egyes popupok használata is segítségünkre lehet, hogy vásárlásra ösztönözzük a látogatókat. Ezek közül is a kilépési popup egy olyan kedvezményre vagy ingyenes szállításra jogosító kedvezménykupon, amely akkor “ugrik elő”, ha az oldalt és a vásárlást befejezetlenül szeretnék bezárni.

 

A megfelelő ügynökség segítséget nyújt

Számos lehetőség akad tehát, hogy az online megrendeléseinket aktivizáljuk, csak ismerni kell ezeknek a megfelelő módját. Azonban azt fontos tudni, hogy ezeknek a módszereknek a kitapasztalása nem kevés időt és energiát vesz igénybe. Éppen ezért ma már egyre többen kérik professzionális marketingügynökségek segítségét.

Az MP Marketing Ügynökség munkatársai azt vallják, míg ők minden webáruházzal kapcsolatos gondot levesznek a cégek válláról, addig ők foglalkozhatnak az igazán fontos dolgokkal, például magával a termékek elkészítésével. A folyamat pedig olajozottan működhet.